- fre 03 apr 2009, 12:37
Var ute och åkte när jag plötsligt fick upp ett felmeddelande om att antispinn behöver service. Bilen blev väldigt konstig och reagerade konstigt på gas och det gick bara att köra en mycket kort sträcka innan alla varningslampor tändes och bilen lade av och jag blev stående efter vägen. Trots flera försök gick det inte att starta bilen igen. Den tuggar på när man vrider om nyckeln men den tänder inte och startar.
Precis innan felmeddelandet så körde jag på en grusväg med stora "potthål" och kanske har det påverkat systemen på något vis eftersom det inte gick många meter innan felet uppstod.
Volvoverkstan vet inte vad som är fel. De har konstaterat att det inte är något fel på mjukvaran. (Jag har missat att informera verkstan om att jag körde i de stora hålen på vägen).
Precis innan felmeddelandet så körde jag på en grusväg med stora "potthål" och kanske har det påverkat systemen på något vis eftersom det inte gick många meter innan felet uppstod.
Volvoverkstan vet inte vad som är fel. De har konstaterat att det inte är något fel på mjukvaran. (Jag har missat att informera verkstan om att jag körde i de stora hålen på vägen).