NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var ute och åkte när jag plötsligt fick upp ett felmeddelande om att antispinn behöver service. Bilen blev väldigt konstig och reagerade konstigt på gas och det gick bara att köra en mycket kort sträcka innan alla varningslampor tändes och bilen lade av och jag blev stående efter vägen. Trots flera försök gick det inte att starta bilen igen. Den tuggar på när man vrider om nyckeln men den tänder inte och startar.

Precis innan felmeddelandet så körde jag på en grusväg med stora "potthål" och kanske har det påverkat systemen på något vis eftersom det inte gick många meter innan felet uppstod.

Volvoverkstan vet inte vad som är fel. De har konstaterat att det inte är något fel på mjukvaran. (Jag har missat att informera verkstan om att jag körde i de stora hålen på vägen).
Jomjom skrev:Var ute och åkte när jag plötsligt fick upp ett felmeddelande om att antispinn behöver service. Bilen blev väldigt konstig och reagerade konstigt på gas och det gick bara att köra en mycket kort sträcka innan alla varningslampor tändes och bilen lade av och jag blev stående efter vägen. Trots flera försök gick det inte att starta bilen igen. Den tuggar på när man vrider om nyckeln men den tänder inte och startar.

Precis innan felmeddelandet så körde jag på en grusväg med stora "potthål" och kanske har det påverkat systemen på något vis eftersom det inte gick många meter innan felet uppstod.

Volvoverkstan vet inte vad som är fel. De har konstaterat att det inte är något fel på mjukvaran. (Jag har missat att informera verkstan om att jag körde i de stora hålen på vägen).
Skulle tippa på att någon glapp kontakt till motorstyrenheten eller något kontaktstycke som har visat sig, att du får meddelande om antispinn betyder inte att du har några fel på antispinn, utan det som händer när motorstyrenheten dör eller att glappar i strömmatning eller jordanslutning, då skyddar bromsstyrenheten sig, och säger "jag har tappat kontakten med motorstyr" och gör även övriga enheter på bussen.
Har du några nyheter ang detta!?

Hände mig precis samma sak i förra veckan nämligen!, när jag kopplar ifrån en av polerna till batteriet och låter det vara av i 5-10 min och startar bilen sen så startar den som vanligt (fast i typ 10 sek bara) sen dör den igen och samma felmeddelande kommer upp =/ ...och den går givetvis inte att starta igen...

väldigt frustrerande detta och nu sitter jag och kollar upp vart man kan hitta bilsläp någonstans...nästan alla bensinstationrer har släp till bil, men inte till en vikt av 1490 kg!, utan dom har bara till 1430...kan det spela någon roll?
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]