NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soderj
Är det någon som vet hur man får bort varningsignalen för säkerhetsbältet?
Har prata med Volvo och dom säger att det inte går att får bort det men det kan väl inte vara möjligt?
Saken är den att när man kommer upp i en viss hastighet (typ 30 km/h) så börjar det tjuta ur stereon. Det är den signalen jag vill ha bort.
Har en V50 T5:a -05.
Har kört en V50 2.4 och då tjöt det inte ur stereon utan bara den "lugnare" signalen.
Använder bilbälte så det hela är inte så stort problem utan mer irriterande.
av Matsan
Enligt Volvo så gick det i alla fall inte att få bort på min V50 1.8... eventuellt kunde man ladda i en annan mjukvara (USA?) men det var inget de gillade att göra och dessutom skulle det kosta en bra slant...

Att jag ställde frågan till Volvo beror på att bilen är ruggigt känslig i passagerarstolen, det räcker att lägga en liten ryggsäck eller nåt liknande där för att den ska börja pipa. Efter att ha kollat på min bil så tyckte versktaden att den var lite väl känslig så man bytte helt enkelt ut sensorn mot en ny, men tyvärr blev det inte mycket bättre av det och den är fortfarande nästan lika känslig.

Killen på verkstaden sa att det har varit ännu värre, i början var de så känsliga så att det räckte att tyget var lite för spänt för att bältesvarningen skulle börja pipa. :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag vet att det inte hör till frågan, men varje gång jag sser en sån här fråga så undar jag..

har du tänkt på vad som händer om du krockar i 20km/h ?
Användarvisningsbild
av elmuppo
Då S40/V50 är NCAP 5+ så går det inte att stänga
av Bältespåminnaren via mjukvara. Oavsett om du kör USA eller europa.

Som vanligt går det att göra ett visst ful"hack" på bilen, men då
går det ej att ladda mjukvara för bla SRS eller upgrades efteråt.

//Branx
av nevyn
Vad är det för fulhack du pratar om?

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]