NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rickardrules
Av erfarenhet kan jag berätta att dem gånger jag haft inne min bil där Bilia´s servicetekniker skruvat ner paneler etc, har dem ej blivit monterade på lika bra som fabrik!

Någon skruv kan vara lös, kanske inte ha fått till det till 100%, dem har inte riktigt samma precision!
Användarvisningsbild
av wendtan
Det har nog o göra med att paneler tas av och återmonteras. Då missas ett clips eller någon monteringsdetalj blir sliten. Slarv från teknikern helt enkelt.
av Lövet
Att häva ett köp är det absolut sista alternativet som svensk lagstiftning tillåter. Innan dess ska verkstaden få chansen att antingen

* Avhjälpa felet, dvs i det här fallet montera den dyrare stereon kostnadsfritt
* Prisavdrag - i det här fallet skillnaden mellan premium och high performance.

Att gå in och kräva hävning av köp är ytterst osmart eftersom det inte finns stöd i lagen för sådant agerande annat än om felet är av väsentlig betydelse och verkstaden inte kan avhjälpa det utan väsentliga olägenheter på annat sätt. Risken är stor att verkstaden/handlaren då sätter sig på tvären i fler frågor om man går in och kräver sådant som inte finns stöd i lag för.

MEN

Ovanstående gäller bara om torgrim hämtat ut bilen (vilket det låter som) Har han inte hämtat ut bilen finns fortfarande alternativet omleverans kvar.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]