NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har också tänkt på att gasfjädrarna är för svaga på min V50 -09, speciellt när det är kallt ute. Luckan ramlar visserligen inte ner, men jag vill att fjädrarna vid alla temperaturer skall trycka upp luckan till sitt översta läge. Som det är nu så kan man ställa den i ett mellanläge med bulor i huvudet och blåtiror som resultat. Men som sagt, det finns kanske andra som prioriterar att den är lätt att stänga.
LJN skrev:-Om så är, varför är det då skillnad i funktion på en V50 my08 respektive V70II my09?
jag ska värsöka säga det snällt men det är ju 2 helt olika bilar.
i mina ögon är det som att fråga varför mjölk & & jogert smakar olika, det står ju arla på båda
PaNi skrev:Har också tänkt på att gasfjädrarna är för svaga på min V50 -09, speciellt när det är kallt ute. Luckan ramlar visserligen inte ner, men jag vill att fjädrarna vid alla temperaturer skall trycka upp luckan till sitt översta läge. Som det är nu så kan man ställa den i ett mellanläge med bulor i huvudet och blåtiror som resultat. Men som sagt, det finns kanske andra som prioriterar att den är lätt att stänga.
Ja alla är vi olika & det är inte jag som bestämer vad bilen ska utrustas med.
käns problemet förstort så besök verkstan medan bilan är innom garanti tiden & påtala ditt problem
PaNi skrev:Har också tänkt på att gasfjädrarna är för svaga på min V50 -09, speciellt när det är kallt ute. Luckan ramlar visserligen inte ner, men jag vill att fjädrarna vid alla temperaturer skall trycka upp luckan till sitt översta läge. Som det är nu så kan man ställa den i ett mellanläge med bulor i huvudet och blåtiror som resultat. Men som sagt, det finns kanske andra som prioriterar att den är lätt att stänga.
Hellre en bula i pannan än en bula på bakluckan.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]