NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olifen
Jag vill ha en ipod/usb kabel inbyggd i min bil. Har en S40N -07, men bilia säger att det
inte går att fixa till 07:an

Tror ni att man kan köpa en begagnad stereo till S40 -08 och bygga in den i min bil? Den borde ju ha
ipod interface.. nån som har gjort detta?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag skulle tippa på att det inte går.
Byter du ut förstärkaren bak så måste den programmeras med VIDA o få rätt VIN etc för att kunna fungera i MOST systemet. Annars kommer det inte fungera. Bara för att du byter förstärkare innebär det inte att den automatiskt klarar ipod utan du får då komplettera med ett Ipod USB interface 08-.
Bilar byggda efter Week 48 2009 har en sk USB-port standard. Där kan ipod och usb anslutas fritt.

Du skulle kunna komplettera med en eftermarknadsinterface. En sk Dension gatway för ipod / USB. Jag har ingen länk men söker du på forumet efter GW500 eller dension så borde du hitta något.

Jag vet hur det känns, Just nu har jag ett ev nytt projekt på g till min bil med dubbla orginal subwoofers i lastutrymmet till min MY09 med premium sound. Det ska inte heller gå enl volvo.

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]