NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj alla!!´

Efter att jag läst mycket på detta fantastikt trevliga forum så har jag oxå reggat mig för att kunna ställa en fråga.

Har en v50 my09a D5 som frugan nu har tankat bensin i:( Så jag kollade under huven för att se om jag kunde hitta ett bränsle filter men tji fick jag.
Så därav min fråga någon som vet vart bränslefiltret sitter och om det finns någon demonterings anvisning på nätet för detta?

//Pelle
Det man ska tänka på i det läget är att inte röra bilen över huvudtaget när man vet att man tankat fel soppa. Inte ens sätta i nycklen i tändningslåset för då kan bränslepumpen börja pumpa in skiten. :|
FiddeUBC skrev:Det man ska tänka på i det läget är att inte röra bilen över huvudtaget när man vet att man tankat fel soppa. Inte ens sätta i nycklen i tändningslåset för då kan bränslepumpen börja pumpa in skiten. :|

Saken e den att bilen e redan körd med hon fyllde 10l bensin i tanken för att topp fylla innan skidresan:) Men det blev lite fel så hon tog bensinkran istället för dielsel:(
Var ute o titta lite till efter bränslefiltret men kan inte se det någonstans vette skjuton var dom kan ha gömt det för under motorhuven kan jag ej se det. Får i värsta fall ringa assistans under morgondagen o höra om dom kan komma o bärga till verkstad:(
Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]