NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Till sommaren kostar soppan säkert 13 kr litern igen. Men är det ingen som funderar på att köra på Etanol för miljöns skull? Det låter ju så fint bland etanolägarna att de kör "miljöbil" men deras sanna jag blottas när plånboken drabbas. :evil:
andreas_lofgren skrev:Till sommaren kostar soppan säkert 13 kr litern igen. Men är det ingen som funderar på att köra på Etanol för miljöns skull? Det låter ju så fint bland etanolägarna att de kör "miljöbil" men deras sanna jag blottas när plånboken drabbas. :evil:
Jag förstår din tanke...men självklart vill väl de flesta göra en insats för miljön... om man nu kan utrycka sig så i detta sammanhang?! ??:-/
Men alla kanske inte har råd eller av andra orsaker inte vill betala mer för den sakens skull. Bra eller dåligt?!
Jag kan bara prata för mig själv... jag kör gärna på etanol då jag kan och framförallt om det blir billigare än bensin. Vintertid är det ganska uteslutet för mig då jag är beroende av bilen i jobbet och min säljare avrått mig från att köra på etanol vintertid.
Vad jag vet så kanske det funkar men jag vill inte riskera att bli stående dom dagar det blir ner åt 20-25 minusgrader eller kallare.

Det fördelaktiga är väl att man har en möjlighet att välja bränsle och dom som vill köra på etanol kan göra det.
Att använda etanollösningen som en del i arbetet med att få fram grönare motorer är väl bra, men det kommer inte bli ett drivmedel för alla bilar.

Nackdelar och rötägg finns det i alla system. Att det finns dom som tar miljöbidrag men aldrig ens har det minsta tanke på att tanka etanol tvivlar jag inte på. Eller om det ens är rätt att jag ska få miljöbidrag från staten efterssom jag inte alltid kör med etanol kan man säkert också diskutera. Efterssom bilen inte är så snål som jag hade hoppats så kan jag lugnt påstå att jag inte är värd dom pengarna. Men nu har jag trotts allt gjort min ekonomiska kalkyl utefter det, så får jag inga pengar så blir jag lessen i ögat. :)

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]