NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flink
psycho4fun skrev:Nu är bilen åtgärdad. :)

Felet var som poseidon och ni andra skrev: hjullager
Bilia bytte båda framhjulsnaven och Volvia gick med på att ta det på försäkringen .. (.. med 1 självrisk per hjul)

Nästa åtgärd blir nog att sälja den..
Du, det lät inte alls roligt. Vad gick självrisken på?
Man kan ju tycka att hjullagret ska hålla mer än 7000 mil.
Hade inte Volvo förlängd garanti på sådana saker tidigare? Eller minns jag helt galet???
flink skrev: Du, det lät inte alls roligt. Vad gick självrisken på?
Man kan ju tycka att hjullagret ska hålla mer än 7000 mil.
Hade inte Volvo förlängd garanti på sådana saker tidigare? Eller minns jag helt galet???

Självrisken blev 2000kr per hjul.
Angående garanti så var det nog en del bilar som fick nya drivaxlar på nybilsgarantin ..
av specos
Förlåt en fråga...men 4000:- för ett hjullager med byte är inte det VÄLDIGT dyrt???????
Med tanke på att många V50´s får sina lager utslitna, bör man nästan förvissa sig om att det blivit bytt om man är spekulant på en kärra, annars blir det 8000:-?!

Angående oljeläckage....är det samma packbox-problem som det var på 850/S70 som tar typ en dag att byta och kostar en jädra massa tusenlappar????

Konstigt att de inte förbättrar konstruktionen...
specos skrev:Förlåt en fråga...men 4000:- för ett hjullager med byte är inte det VÄLDIGT dyrt???????
Med tanke på att många V50´s får sina lager utslitna, bör man nästan förvissa sig om att det blivit bytt om man är spekulant på en kärra, annars blir det 8000:-?!
Visst är det dyrt, dock kostade navet "bara" 1800 kr, resten är alltså arbete och förbrukningsmaterial.
Tror det däremot är svårt att få reda på om någon har bytt hjullager, inte det första jag skulle skriva i en annons ..
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]