NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Upplever att bilen skakar/virberar vid kraftig acceleration. Det är 170hk motorn och den drar ju iväg rätt bra får man säga men det skulle vara trevligare utan skakningarna. Jag upplever att dessa kommer från själva motorrummet och de fortplantar sig sedan ut i ratten. Någon som upplevt något liknande eller vet vad det beror på??
volvoiten81 skrev:Upplever att bilen skakar/virberar vid kraftig acceleration. Det är 170hk motorn och den drar ju iväg rätt bra får man säga men det skulle vara trevligare utan skakningarna. Jag upplever att dessa kommer från själva motorrummet och de fortplantar sig sedan ut i ratten. Någon som upplevt något liknande eller vet vad det beror på??

Hur långt har bilen gått? Något "skrammel" ljud?
Min gissning är på en länkarmsbussning om bilen har gått en bit, eller får gå ofta på ojämn väg (grusväg).
Värsta scenariot är väl att du har obalans i motorn, men det ser jag som smått otroligt isåfall ..

/ padde

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]