NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken lyder. Nån som har tips på vem man ska vända sig till i Uppsala när det gäller solfilm? Priserna varierar med tusenlappar mellan stylingfirmor och glasmästare.

Sen andra frågan, letar efter sätesöverdrag med bra passform till v50. Nån som har förslag? Testade ett kitt från jula men lämnades tillbaka direkt.

Tacksam för svar
Jag tycker du ska fundera både en och två gånger innan du drar över ett sätesöverdrag igen! Tänk på att Volvo inte godkänner något annat än deras egna överdrag pga att inte Airbagen kan utlösa på rätt sätt med ett annat överdrag... Du har ju sidokrockkuddar som måste kunna utlösa vid en sidosmäll!

Om du är osäker, kolla med Volvo vad dom säger..

Angående solfilm.. Soyafilm?

Christian
chrissofsweden skrev:Jag tycker du ska fundera både en och två gånger innan du drar över ett sätesöverdrag igen! Tänk på att Volvo inte godkänner något annat än deras egna överdrag pga att inte Airbagen kan utlösa på rätt sätt med ett annat överdrag... Du har ju sidokrockkuddar som måste kunna utlösa vid en sidosmäll!

Om du är osäker, kolla med Volvo vad dom säger..

Angående solfilm.. Soyafilm?

Christian
Viste inte att man bara kunde ha volvos egna. Trodde det räckte att dom var godkända för sidoairbags bara.
Ska kolla hos volvo nu i veckan vad dom har.

Soyafilm? Funkar inte den som vanlig solfilm vid appliceringen? Bara att den e återanvändbar. Vill helst inte hålla på med vatten, såpa, luftbubblor mm. ;)
Hade solarplexius på v40 och var nöjd. Tar väl de igen kanske isf.
Svårt att hitta billig firma som tonar(med el utan kvitto)
Soyafilm erbjuder exakta blad för rutorna. Dvs. att de är måttanpassade just för din bilmodell.

Jag ska inte svära på att stolsöverdragen inte passar, men dubbelkolla!
Jag plockade nyss ur en person ur en singelolycka som kan tacka att han har sitt liv i behåll pga sidoairbagen :) Så det känns rätt viktigt att kolla upp 8)

Hälsningar
Christian, Brandman

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]