NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
bromsbeläggen förmodligen slut så det låter väldigt högt och illa nu

vad kostar belägg+arbete på bilia cirkus?

åker väl in till 5 direkt på bilia om inte annat

volvo v50 T5 2004
Användarvisningsbild
av wendtan
Det har inte fastnat en sten mellan skivan och bromsskölden? Verkar vara ett vanligt fel på V50.
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
wendtan skrev:Det har inte fastnat en sten mellan skivan och bromsskölden? Verkar vara ett vanligt fel på V50.
Det har hänt mig 3 ggr och jag har haft bilen i 10 månader.
Användarvisningsbild
av Jayhawk
IT-Lennon skrev:
wendtan skrev:Det har inte fastnat en sten mellan skivan och bromsskölden? Verkar vara ett vanligt fel på V50.
Det har hänt mig 3 ggr och jag har haft bilen i 10 månader.

Det har hänt mig minst 5ggr på min S40 som jag knappt har haft 8 månader ??:-/
av flink
Vanligt är annars att bromsskölden lägger sig mot bromsskivan, låter som ett högt metalliskt skrapande ljud. Har hänt mig många gånger... konstigt nog mest på vintertid.
av Christian_m
flink skrev:Vanligt är annars att bromsskölden lägger sig mot bromsskivan, låter som ett högt metalliskt skrapande ljud. Har hänt mig många gånger... konstigt nog mest på vintertid.
Detta problem fanns när jag plockade ut min bil (såld för 2 veckor sedan för övrigt) för 3 år sedan, körde ut från bilhallen och på vägen hem gav det där ljudet sig tillkänna så det var bara att vända tillbaka igen. Tyvärr hämtade jag ut bilen så sent att det inte var någon kvar på verkstan men säljaren tog in bilen i hallen själv och fixade problemet, det är alltså inget svårt problem att komma tillrätta med, ta en skruvmejsel och tryck in bromsskölden typ :)

Behöver alltså inte ens vara en sten som fastnat, det kan vara bromsskölden i sig som strular. Annars är det inte så fasligt dyrt att byta belägg, gjorde det i våras i samband med 6000-milaservicen och materialet gick väl på drygt 1500-2000 kr tror jag, och jobbet fick jag gratis eftersom verkstan var nyetablerad och försökte köpa marknadsandelar från bilia på det sättet under en kort period. Men det tog inte så lång tid så det bör väl sluta på 2500-3000 inkl arbetet kan jag tänka mig, utan att veta säkert.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]