NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rickardrules
Undra om någon mer har följande problem? Då bilia påstår att ingen annan drabbats av dessa problem;!

Knakande paneler, instrumäntbrädan, dörrpaneler, driver mig till vansinne!

Pendlande tomgång, trots mjukvaru uppdateringen för 1 månad sen, kvarsstår den pendlande tomgången från 100 till 1200 varv, bilen dör ibland helt och hållet.
av flink
rickardrules skrev:Undra om någon mer har följande problem? Då bilia påstår att ingen annan drabbats av dessa problem;!

Knakande paneler, instrumäntbrädan, dörrpaneler, driver mig till vansinne!

Pendlande tomgång, trots mjukvaru uppdateringen för 1 månad sen, kvarsstår den pendlande tomgången från 100 till 1200 varv, bilen dör ibland helt och hållet.
Knak i dörrpaneler och stolar är ju kanske inte så roligt, men inte så konstigt heller när bilarna blir tystare och tystare. Det är lättare att störa sig på oljuden nu för tiden. Sen kanske inte tillverkarna satsat 100% på att få till allting lika bra som på de allra dyraste modellerna. Jag kan säga att Volvo inte är ensamma om att ha knakande paneler, men däremot är dom en av de bättre om inte bland de bästa i sin prisklass.

Nästa gång det knakar så tryck till panelen lite med handen så ska du se att det slutar. ;)

Att bilen pendlar på tomgång är inte bra. Det ska dom fixa till på Volvo! Mjukvaruuppgradering var kanske ett steg i felsökningsprocessen, men det låter som om det är något annat som är galet.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]