NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tuben
Har upptäckt att om jag varvar upp till ca. 3500rpm på tvåan och sedan slänger i 3:an och ger full gas så varvar den inte ur. Den "dör" strax över 3000rpm.

Någon som kan ha en ide på vad detta kan bero på? Antar att det är något eletronikst som får tuppjuck...är ju ganska vanligt i nya bilar :(
av Toben
Detta fel hade jag på en sån bil förra veckan på jobbet...

Testa när du kör och gjort så den tappar effekt att du går ut och öppnar huvet o kollar slangarna från bränsle filtret..

Är det skumm i dem e det nästan 100% att det e filterhuset som e kast..

När man kör bilen känns det som varvstopp och orkar den komma förbi 3000rpm och varva ur helt dör den när du växlat den hamnar den över 3000rpm...

Det e inte ovanligt med kassa filterhus.. eller plastbitar i tanken från värmarslangarna när de gjorde hål för dem..
av hugo
Hej !
Ja ivärsta fall är det pumpen
kommer det upp något
medelande på disp
har råkat ut för samma
på min 06:a böt pump
på garantin.
medl motorenhet serv erfodras .

Hugo
av tuben
Det kommer inte upp något i displayen. Har bokat tid för service så jag ska ringa dit och förvarna dem om detta problem också. Som tur är så fick jag 12 mån garanti när jag köpte den i våras och det var inte alls dumt. Detta är den fjärde grej som ska fixas på garantin...
av metalHJ
4'e grej? På en ganska ny bil inom 1 år? Detta känns ju lite skrämmande att höra... Vad har du haft för fel innan?

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]