NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frisbee
Sett att många haft problem med att det regnat in vid bakdörrarna på V50 men jag har problemet att det regnar in fram på passagerarsidan.

Vattnet kommer in under handskfacket på höger sida mot dörren och det blir en pöl på mattan... mycket tråkigt.
Någon som vet vad det kan vara?
Bilen är en V50 med taklucka men jag TROR inte det kommer därifrån.
Tacksam för svar.
av Frisbee
Har inte bytt framruta och har haft bilen sedan januari i år.

Det konstiga är att det kommer inte in vatten varje gång det regnar (även fast det kan ösregna) och inte när jag tvättar bilen. Därför la jag ingen vikt vid att det regnade in första gången men nu har det hänt ett par gånger till så nu måste det åtgärdas.
av jensam
Är du säker på att det är regnvatten och inte spolarvätska? Jag körde nämligen en Audi för många år sedan som hade en läcka på spolarslangen som gick till bakluckan. Det tog ett tag att ta reda på var vattnet kom ifrån, eftersom det till slut letade sig ner till mattan på höger sida i baksätet! Vi hittade till slut felet när slangen verkligen gick sönder vid spridaren på bakluckan och det sprutade in spolarvätska i bagageutrymmet...

Det var bara en tanke som slog mig. Kanske går spolarslangen framifrån från spolarburken via golvlisterna under dörrarna till bakluckan och de få gånger du använt bakrutespolaren har det sprutat in på golvet fram istället. Kan kanske vara värt att undersöka? Kanske någon mekaniker vet var exakt slangen till bakrutespolaren går?

Hoppas du löser problemen till slut!
Användarvisningsbild
av cobrajet
Garanterat samma fel hade jag på min V70 den betedde sig EXAKT som din, det kom bara in vatten någon gång.Felet hittades av Bilia = regnskydd vid torpedvägg kostnad byte regnskydd 1,00, clips 4,00, hållare svart 1,00 + arbete TOTALT 1650 kr, (då jag hade köpt bilen bara 10 månader tidigare så betalade Bilia detta.)
av Frisbee
Spolarvätska är det inte... men torpedväggsregnskyddet ska jag absolut ta och kolla upp!
Tack så mycket.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Det sitter ju en massa gummitutor i torpedväggen för kabelgenomdragningar, om någon av dom sitter fel så kan det också möjligtvis läka in vatten. Men det är ju ett rent H-vete att ta sig under instrumentpanelen för att hitta alla dom kanske... Det finns även en gummislang som går mellan kaross och dörr som döljer kabelhärvan, kolla även så att dom sitter ordentligt på platts.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]