NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av whoppi
Bränn skivor med equalizer funktionen i nero, -blir helt ok ljud efter detta, jag brukar bränna med light-loudness funktionen men det går ju såklart att välja precis som man vill ha det.
mer diskant och bas är ju ett måste i standard stereon!
av wildwestman
Jag tycker Standard "basmodellen" stereon är MYCKET bra!!!Jag är helt nöjd!
Jag vågar t.o.m. sticka ut hakan och tillägga att jag har en hel del bakgrund med ljud/musik.

Men självklart finns det bättre högtalare att tillgå. Jag var dock mycket positivt överaskad över att de har så pass bra ljud i sin standard stereo. Prova Ford Focus (syster bil till V50 som de flesta vet), ojoj där kan vi börja prata tråkigt ljud. Det kallar jag Bas modell där det kommer ljud men inte så mycket mer.

Jag hade tidigare en V40 med 7 högtalar basmodell Stor-stereon. Den dunkade lite mer med en liten extra bashögtalare men om man inte satte diskanten på max så lät det jättedåligt. Diskant filtret var väl inte det bästa heller. Men den var hyffsad ändå. På V50 har de optimerat högtalare och Stereo mycket bättre. Vad ljudnivån avser så räcker det för att det ska "piipa" i mina öron efter jag stängt av, så högre ljud behöver i alla fall inte jag.

Som sagt det finns alltid bättre stereo och högtalare. Men jag har gett beröm för att stereon är bra till de jag känner och det kan jag stå för.

Ska man ha bättre ljud än detta så bör det istället avnjutas i ett optimerat rum utan grannar och inte i en bil med motorljud och annat runtomkring.
Användarvisningsbild
av wendtan
wildwestman skrev:Jag tycker Standard "basmodellen" stereon är MYCKET bra!!!Jag är helt nöjd!
Jag vågar t.o.m. sticka ut hakan och tillägga att jag har en hel del bakgrund med ljud/musik.

Men självklart finns det bättre högtalare att tillgå. Jag var dock mycket positivt överaskad över att de har så pass bra ljud i sin standard stereo. Prova Ford Focus (syster bil till V50 som de flesta vet), ojoj där kan vi börja prata tråkigt ljud. Det kallar jag Bas modell där det kommer ljud men inte så mycket mer.

Jag hade tidigare en V40 med 7 högtalar basmodell Stor-stereon. Den dunkade lite mer med en liten extra bashögtalare men om man inte satte diskanten på max så lät det jättedåligt. Diskant filtret var väl inte det bästa heller. Men den var hyffsad ändå. På V50 har de optimerat högtalare och Stereo mycket bättre. Vad ljudnivån avser så räcker det för att det ska "piipa" i mina öron efter jag stängt av, så högre ljud behöver i alla fall inte jag.

Som sagt det finns alltid bättre stereo och högtalare. Men jag har gett beröm för att stereon är bra till de jag känner och det kan jag stå för.

Ska man ha bättre ljud än detta så bör det istället avnjutas i ett optimerat rum utan grannar och inte i en bil med motorljud och annat runtomkring.
Har du en V50 MY08? Performance stereon har blivit MYCKET bättre from Facelift.
av c30nisse
Går det att sätta in en ny huvudenhet i en C30? Tekniskt sett och utan att de ser förjävligt ut.. nån som har någon erfarenhet?
av wildwestman
wendtan skrev: Har du en V50 MY08? Performance stereon har blivit MYCKET bättre from Facelift.
Min är årsmodell 2005 uttagen Nov. 2004. Så jag har troligen den som inte har blivit mycket bättre. Och jag tycker den är bra, så då är väl den nya jättebra gissar jag.

Men en del är aldrig nöjda, vill alltid ha mer osv. Speciellt när det i princip är omöjligt pga integrationen i bilen. Själv tycker jag att det är såååå skönt att inte oroa sig för stereo stöld m.m. Det och automatisk stängning av dörrlåsen var det som jag kände lite extra för på denna modell (om man bortser från själva bilen i sig.).
av dali
Jag tror att upplevelsen av standardstereons ljudkvalitet påverkas av vad man kommer från. Jag har haft en Audi A4 2002 med enklaste stereon och den var fullkomligt vedervärdig, en klockradio från 70-talet låter bättre. Den som tror/tycker att Volvos enklaste stereo är dålig rekommenderas en provlyssning av Audi A4:s standardstereo i B6-modellen. Det gick dock att uppgradera den med standardstereoprylar, vilket inte går med Volvos.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]