NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
har helt å hållet lagt av

får öppna på insida för att få dörren upplåst, och låsa manuellt på knappen

Kan man göra ngt eller är det volvoverkstaden som gäller?

tacksam för svar mvh henrik

volvo v50 T5 2004
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det är ett känt fel. troligtvis behöver du byta till en guldplättenterat kontaktstycke och ledningsmatta. I värsta fall får du byta låskista också. Jag hade väldiga problem på min bil med detta innan, tur nog fick jag det på garanti.
Användarvisningsbild
av s80
kostnaden på detta kan väl bli rätt fett då eller?

tacksam för cirkus kostnader av någon som råkat ut för detta
av flink
"Ny" låskista på bildelsbasen.se kan du få hyfsat billigt. Känner en som köpte till V70 från en demonterad bil som inte rullat en meter. Finns tonnvis av "nya" bildelar som bara blivit monterade och sen demonterade igen. Vet inte om det är bilar som är tagna från bandet, eller som blivit krockskadade i ett tidigt skede?! Måste du byta låskista och gör jobbet själv så kan du hamna långt under en tusing om du har tur. Nytt hos volvoverkstad lär knappast hamna i närheten av en tusenlapp.
Lycka till!
av jensam
Har kanske inte med saken att göra, men jag har hört att ett antal av de bilar som kommer till skroten och inte rullat en meter är bilar som blivit allvarligt skadade under transporten till återförsäljaren, t.ex. att taket tagit i ordentligt när lastbilen kört under en viadukt.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
bara för att bilen är krockad eller fått sig en smäll på annat sätt så innebär det inte att delarna är sämre än nya. Jag har köpt mycket från JB och är alltid nöjd.
Användarvisningsbild
av s80
volvo tog åt sig ärendet att byta låskistan och de beställde låset från jb-bildemo

nu funkar det klockrent!

Och priset???

0kr för mig - volvo betalade.....
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det var ju bra, får du ytterliggare problem så ska ledningsmattan i dörren bytas mot en guldplättenterad, jag har det i alla mina dörrar. Tog bara 5verkstadsbesök för att få det. Man ska ju alltid vara betatestare o prova om det håller.....

Kul att de gjorde det på goodwill

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]