NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mando
Hejsan dags för mig att köpa mig en volvo V50 Har en fråga som jag undrar över. Har sätt en V50 som jag fönderar på att köpa men dom har 2 paket som heter sportpaketet och en annan som heter sport vad inefattar dessa paket, och vad har den för extra utrustning.

MVH

Armando
Användarvisningsbild
av s80
Hej

Skall försöka besvara din fråga

Sport och sportpaket finns ingen som heter, möjligtvis om bilen har sportpaket i form av ("Bodykitet)runt om

Annars är det kinetic-momentum-summum, det har å göra med utrustningsnivån

Själv har jag en v50 t5 summum med bodykitet och 18"medea + alla tillval som fanns 2004

mvh v50t5
av Christian_m
Som synes i länken som #27 lagt in fanns det strax innan faceliften kom en Sport Edition som väl inte var så där överdrivet speciell jämfört med en standard Kinetec men den känns väl främst igen på alu-looken på backspeglarna plus att de hade femekrade 17".

Sportpaketet fanns tidigare, kanske från start 2004 men definitivt 2005 när jag beställde min, då fick man bodykit + bakspoiler + att det fanns 3 olika 17" fälgar att välja mellan så namnen på paketen var alltså kopplade till fälgvalet, exempelvis Sport Stylla (7 ekrade fälgar) eller Sport Sculptor (5 ekrade fälgar).

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]