NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har problem med min Volvo V50 2,4 (140hk) -05 som gått ca 9000 mil.

När jag startar bilen känns det som den får bensinstopp - trots att den är fulltankad. Om jag gasar upp den så funkar den ett tag men sedan känns det som "bensinstoppet" kommer igen. Jag är sjukt dålig gällande motorer, men någon sa att det kunde vara tändspolarna? En kontrollampa har också börjat lysa: Fel i bilens avgasreningssystem.

Måste nu lämna in bilen och jag är jätterädd att det kommer gå åt en massa pengar för att åtgärda problemet. Nu till min fråga:
Kan någon rekommendera en bra auktoriserad volvo verkstad i Sthlm:s området? Jag skulle bli grymt tacksam för svar...
Har haft min bil på både Bra Bil (Upplands Väsby) och Upplands Motor (Akalla) och har varit väldigt nöjd med båda. Upplands Motor är ju relativt nyöppnat men satsar hårt för att locka till sig kunder i norra delen av stan och det borde innebära att de är intresserade av att konkurrera både i pris och bemötande och jag har som sagt inte blivit besviken de 2 gånger jag lämnat in bilen där hittills.

Ring och kolla vad de tar för en felsökning för det är väl där de börjar misstänker jag och bara där kan det skilja många hundralappar enligt mina erfarenheter.
Jag har lite delade erfarenheter av Bra Bil i Upplands Väsby. Ibland får man en mek som verkar veta vad han pratar om, ibland får man en sån där som aldrig verkar ha öppnat en manual. Som Christian säger så satsar Upplands Motor på att slå sig in på Stockholmsmarknaden, så jag skulle testa dem först jag med.
Bilia i Vinsta är också bra. Farsan servar sin bil där ( V70 Classic 2000 ) och han är mkt nöjd med deras kunnande och bemötande. Priserna är också ganska bra där om man jämför med t.ex. Bilia Haga Norra

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]