NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrS40NElectricSilver
Hej det kommer ett konstigt ljud när man vrider om nycklen typ knärrande knarrande typ som man håller nycklen för länge vilket jag inte gör.

va tror ni det kan vara för fel ?
av jensam
Kan det kanske vara samma problem som jag hade...? När jag skulle starta bilen lät det ibland som om man försökte starta en motor som redan var igång. Det skrek om den, precis som kuggar som inte går i varandra ordentligt. Hur som helst; jag fick startmotorn bytt på garantin. Det finns en notering hos Volvo om detta, ganska vanliga, problem. Jag blev tipsad om detta fel av en norrman här på forumet som sa att man i Norge byter startmotorn. Jag fick fram felet säkert 30 gånger innan de gjorde nåt åt det. Många får det bara 1 gång per år och bryr sig därför inte om det.

Jag hoppas att du har garantin kvar (om det nu är det felet förstås). Jag tror det skulle gå på runt 5000 kr att byta startmotorn annars.

Hoppas det går bra för dig!
av MrS40NElectricSilver
lustiga är att ljudet kommer främst på morgonen när den stått still hela natten.. har hänt 1 -2 gånger när ja ska köra hem från jobb på eftermiddagen.
svårt o beskriva ljudet skräner till typ vet i fanken hur ja ska förklara :(
jag får uppfattningen ljudet kommer däri från typ Generatorn sitter,, svårt o säga osså om det är därifrån..
av flink
Startmotorn skulle jag också tippa på!

Undra om det finns renoverade utbytes startmotorer till så här nya bilar?
Eller om det finns renoveringssatser. Förr brukade man ju renovera startmotorer då det oftast var samma fel på alla. Lite surt att behöva köpa en ny startmotor till en 2 år gammal bil!!!!

Ett litet tipps är väl att kolla hos en oberoende reservdelsförsäljare, kolla även vad samma del kostar till en Ford Focus om priserna skiljer sig?!?!? Är ju ibland samma motorer. 1,8 och T5 sitter ju även i Fordarna... Kolla även piratdelar som förvånansvärt ofta är orginaldelar men till ett helt annat pris!
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]