NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mdredfox8
Är det någon som har någon guide eller pdf manual på hur man byter kupéfilter på en V50 (2005)?
Såg en tråd om detta, men tänkte om det finns några bättre instruktioner.

Såg att det fanns två olika filter att köpa.
Vad är skillnaden på kolfilter och vanligt kupéfilter?
av LJN
-Detta är jag också mycket intresserad av, har hört många skräckhistorier hur svårt detta jobb kan vara :shock:
Vad jag förstår så huvudproblemet att "lossa" gaspedalen?

Är detta förbättrat/ändrat på senare årsmodeller?
av Christian_m
LJN skrev:-Detta är jag också mycket intresserad av, har hört många skräckhistorier hur svårt detta jobb kan vara :shock:
Vad jag förstår så huvudproblemet att "lossa" gaspedalen?

Är detta förbättrat/ändrat på senare årsmodeller?
Nu har jag inte gjort det själv så jag kan inte ge en detaljerad beskrivning av hur det går till, men jag brukar vara med när min bil servas och i stora drag så gäller det som sagt att få bort gaspedalen, samt de 3-4 panelerna från den som sitter ut mot förardörren, via den som sitter under ratten/ovanför pedalerna samt den panelen som sitter bakom mittkonsolen, sen finns det väl lite annat material som ska bort där vid sidan om gaspedalen också, blir väl till att vika bort mattan lite också vill jag minnas.

Fick gjort 6000-milaservicen i fredags och det stod en facelift T5'a bredvid så jag frågade om de förenklat just den här processen i samband med att man gjorde en facelift men så var inte fallet enligt mekanikern som fixade med min bil.
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]