NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbancarlsson
tanken är väl inte så dum... men displayen som sitter där nu innehåller ju även menyerna till klimatanläggningen och bilinställningar...
av Ragnarpe
Ja olifen jag har haft samma tankar som du, men som robban säger så är det ju det där med klimat- och bilinställningar. Det vore ju trevligt om Pioneer utvecklade en AVIC-HD3BT som var anpassad just för Volvos modeller. Absolut inte omöjligt tekniskt sett, men eftersom det dels är så att t.ex. Pioneer utvecklar och massproducerar sina apparater för en enorm marknad av bilar där Volvo är en liten del av den och dels för att Volvo, som så många andra biltillverkare, hela tiden byter underleverantörer till sina komponenter så skulle en sån bilstereo/navigator bli väldigt dyr.
Bäste vore ju naturligtvis att biltillverkarna gick tillbaka till den "gamla" tidens standarformat, dvs DIN eller dubbel-DIN och där man kunde installera det fabrikatet som man tyckte bäst om , men dit är det långt....

Själv har jag en navigator på rutan, men skulle vilja ha den integrerad i panelen där ventilationen sitter, vad sägs om det?

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]