NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
-Igår när min V50 MY08 stod ute i solen så började larmet att aktiveras ett flertal gånger. Min bil var inne på en mjukvaruuppgradering i våras. Den skulle bla. åtgärda "tjuvlarm" Någon på forumet som vet något mer om detta?

/Lennart
av Kluster
Min far har en XC90 D5 -07 precis med samma problem där larmet har aktiverats pga solvärmen. Ska kolla med honom vad som gjordes för jag har för mig att den var inne på Volvo här i dagarna.
Användarvisningsbild
av Appel
Jag tror att det finns en mjukvaruuppdatering (nyare än den du nämner) som löser just det problemet, jag har fått den uppdateringen även om jag inte hade problemet på min bil.
av V50T5
Hej
Min bil larmar också. V50 T5 Modellår 08. Ca var tionde gång så drar larmet igång ca 50 sekunder efter det att jag har larmat på. Kanske är det nivå-larmet som inverkar på något sätt.
av Kluster
Nu har jag kollat med min far och tydligen byttes taksensorn som sitter i mitten av bilen? Han ställde bilen idag mitt i gassande solsken där det var +24 och larmet var tyst som en mus efter 8 timmar så man får väl hoppas att detta löste problemet! :)

Hoppas du får bukt med problemet!
av LJN
-Tack för Edra tips och erfarenheter, ska vidarebefodra detta till min Volvo-mekaniker när den ska in för åtgärd v21.
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]