NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
dustboy skrev:
Psyko skrev:Lämna in bilen, det har kommit en ny mjukvara för Motorstyrsystemet (ECM)
som fixar div bekymmer just på Flexi motorerna.
Well, idag så upptäckte jag en lustig sak. Jag har haft utblåsen till luftkonditioneringen satt till 0, och luften har endast strömmat framme vid rutan. Som jag nämnde tidigare så har det låtit illa vid höga fläkthastigheter, och när jag öppnade de främre utblåsen så försvinner ljudet - så jag antar att det sitter ngt skit som visslar beroende på hur luften går i kanalerna. Men, helt plötsligt så går bilen också jämnare. Inget "gung" eller ryck. Hann tyvärr inte testköra ngn längre sträcka för att se om det började igen, men åkte 10 min med jämn, fin gång.

Ska ändå ringa Bilia imorgon om mjukvaran, men blir aningen konfunderad varför bilen går jämnt när ECC:n påverkas. Skumt.

När du ställer alla luftutblås på 0 så blir det för "mycket " luft för defrostermontyckena och då kan detta blåsljud uppträda eller om något av dom 0 ställda munstyckena endast är stängt till 99% så kan ljudet komma fån detta munstycke

Kan ev vara detta som gjort att du fått ett ljud ??

//Goose
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]