NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
dali skrev:"PS2" är Michelin Pilot Sport PS2?
Japp, är lite insnöad på förkortningar som programmerare. Sorry :lol:
Användarvisningsbild
av gooose
Kan även rekomendera GY Excellence men jag vet ej om dom finns i denna eftersökta storleken
Men tysta det är dom Dock ej något high performance däck med det fungerar fint i vått o torrt

//Goose
av Kluster
Kommer få min nya V50 2.0D om 1½ vecka :D och undrar om någon vet vad det blir för däckmärke? Det jag vet är att dimensionen kommer vara 205/50/17". Fälgen kommer vara Volvos Spartacus.

Av det jag läst hitills så verkar det inte vara någon hit att köra på Conti SportContact 2, om det nu blir dessa...
Användarvisningsbild
av Johan.S
Jag får hålla med Wendtan angående Ps2, snålade lite nu när jag löpte mina nya 18 tummarre tog Dunlop Sportmaxx däck ångrar mig lite men det är ju som alltid man får vad man betalar för.
Användarvisningsbild
av wendtan
Johan: Jag körde på sportmaxx from när t5an var ny, dvs 2 säsonger nu. Det är långt ifrån ett dåligt val, men redan "halvvägs" så blev däcket markant hårdare och framförallt bullrigare.
Det är verkligen stor skillnad nu när jag kör på ps2:orna. I mitt fall skillde det bara 200 kr per däck, kan tänka mig att de är några hundra till i 18"

Pirelli p zero nero skall vara tysta med, men det slits tydligen ganska hårt med. livslängd runt 2000 mil.
Har haft Conti SportContact 2 på vår V50T5 - de har körts 5k mil = bra!
Blev Conti SportContact 3 förra veckan, då jag varit grymt nöjd med de gamla.

Tänk på att gamla slitna däck bullrar mer än nya så det SKA bli tystare efter bytet, oavsett vilket däck man sätter på.
Användarvisningsbild
av wendtan
Jag fick Michelin Energy saver monterat på Sambons bil och de däcken verkar vara väldigt tysta.
Snittförbrukningen föll på hennes diesel från 0.58 till 0.52. Hon kör förhållandevis jämt men jag skall själv köra bilen
120 mil i helgen, så då kan jag med större tillförlitlighet bekräfta förbrukningssiffrorna. Jag skall tillägga att detta är i jämförelse med odubbade vinterdäck, Goodyear ultragrip 7 har jag för mig de heter. De levererades på bilen ny iaf.
av Kluster
Har nu hunnit kört 41 mil med min nya V50 2.0D MY08 med Conti SportContact ? i dimensionen 205/50-17 93W. Frågetecknet betyder att jag vet ej om det var version 2 eller 3 av Conti SportContact.

I alla fall, det var då ingen märkbar skillnad i däckljud jmf med min gamla V50 2.4i MY07 med Michelin PrimacyEnergySaver (tror dessa hette så).
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]