NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patcy
Någon som vet vad en takspoiler kostar på en nybeställd bil?
Finns det olika varianter, typ med eller utan bromsljus?
Eller ingår den i v50 d5 motorn :?:

Undrar om jag ska lägga till det i min order, planerad leverans v 44 :lol:
av foiltech
Nope det är tillbehör,min kostade 5363:- fast när du beställer en ny bil så är det bara att pruta ner den lite ,brukar inte vara några problem :D
Användarvisningsbild
av Phyxius
Spoilern kan du åka in och få monterad när som helst för den monteras hos återförsäljaren. Jag tror jag fick betala ca 3900:- för spoilern men då har jag en slant rabatt. Skulle gissa kring 4500:- utan rabatt, lackad monterad och klar. Vad jag har förstått så ingår den inte i något paket eller till något motoralternativ utan den köps som tillbehör.
av Patcy
Fick ett pris på 4000 :- från säljaren, låter som ett ok pris.
Men hur är det med bromsljuset?
av foiltech
Patcy skrev:Fick ett pris på 4000 :- från säljaren, låter som ett ok pris.
Tror inte volvo har bakvinge med bromsljus till v50,men det finns väl säkert nån volvo mekaniker på forumet som kan svara på det :D
Användarvisningsbild
av #27
foiltech skrev:
Patcy skrev:Fick ett pris på 4000 :- från säljaren, låter som ett ok pris.
Tror inte volvo har bakvinge med bromsljus till v50,men det finns väl säkert nån volvo mekaniker på forumet som kan svara på det :D
Du har rätt den är utan bromsljus.
av Perra_367
Vilken funktion har spoilern?

Är den enbart kosmetiskt, eller bidrar den till lägre förbrukning eller exempelvis till att hålla bakrutan renare??

Kan man montera bort den om man tycker det är snyggare utan? :)
Användarvisningsbild
av wendtan
Jag kan tillägga att den kostar 2200 kr grundlackad. Monteringsmall medföljer.
av dali
Perra_367 skrev:Vilken funktion har spoilern?

Är den enbart kosmetiskt, eller bidrar den till lägre förbrukning eller exempelvis till att hålla bakrutan renare??

Kan man montera bort den om man tycker det är snyggare utan? :)
Den är nog i huvudsak kosmetisk. Tycker att V50 håller bakrutan renare än de flesta andra kombis jag kört, på V70 så blir rutan helt igengrodd på några kilometer i dåligt väder.

Monteringsanvisningen finns här: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... c1409614b6

Eftersom det krävs borrande för att montera takvingen så är det nog inte helt trivialt att återställa bilen till original om man ångrar sig.

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]