NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olaham
Jag har en ganska ny V50 1,6d som jag köpte i oktober o7. Den är uttagen den 27/12 -06, min fundering är nu hur jag kan få ett inbetalningskort från vägverket för fordonsskatt på 1470:- nu (skall betalas 31/3-08)? Årsskatten på denna bil är 2772:-, jag tycker den här "skattechecken" på 6000:- bör räcka lite drygt två år eller har jag fattat detta fel? Om bilen är uttagen 2006-12-27 så borde ju dom 6000 kronorna räcka i alla fall till 2008-12-27, någon som har nån ide om detta?

Mvh Ola
av Steff 99
Om det var skatterabatt på bilen borde den räcka ett tag till, enklast är att ringa vägverket o kolla
av jumu01
En skattelättnad införs från den 1 juli 2006 för vissa dieseldrivna fordon med låga partikelutsläpp (exempelvis fordon som är utrustade med partikelfilter). Syftet med skattelättnaden är att stimulera introduktionen av lätta dieselbilar med särskilt låga partikelutsläpp.
Skattelättnaden är på 6.000 kronor. Den omfattar vissa fordon i kategorierna personbilar, lätta lastbilar och lätta bussar som tas i trafik första gången senast under 2007.
Den nya skatterabatten gäller även bilar som redan är i trafik, om de uppfyller kraven, och summan 6.000 kronor räknas av efter hand när bilen beskattas. Bilägaren har beloppet tillgodo från 1 juli, och fordonsskatten dras (i regel en gång per år) från det innestående beloppet tills det är förbrukat. Först då får ägaren en inbetalningsavi på skatten.

Håller med Steff 99 ring o kolla med vägverket!!
Dagens Blocket Bilar.

Import 28 ägare nja är nog ingen lysande[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standard[…]

Elpriset

Då va maj avklarad. IMG_0599.jpeg

Lite "service" på bilen! Fick p&a[…]