NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jayhawk
Tänkte bara fråga ur nybilsgaranti synpunkt...är det okej att använda andra grejer än orginal delar till sänkningen...bilen är inte ens 1 månad gammal...kommer det bli problem när jag ska göra service eller något dylikt?

Och kan man sänka med mer än 20mm som volvo gör

Tack på Förhand!
Användarvisningsbild
av vickan
Jayhawk skrev:Tänkte bara fråga ur nybilsgaranti synpunkt...är det okej att använda andra grejer än orginal delar till sänkningen...bilen är inte ens 1 månad gammal...kommer det bli problem när jag ska göra service eller något dylikt?

Och kan man sänka med mer än 20mm som volvo gör

Tack på Förhand!
Lämna in den och låt volvo sänka den samt använd deras orignalchassisats, så ska de se att det inte är några problem.. Sätter du dit andra fjädrar kan väl säkert någon grinig människa gnälla lite om det, men knappast troligt att det kommer påverkar din service eller något som garantin skulle täcka. Ring och fråga volvo vetja :wink:
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Okej men jag orkar inte ringa till dem nissarna, har haft tillräckligt med ''kontakt'' så det räcker...

Men jag tänkte om man köper Volvos egna kit och monterar dem ''själv'', då borde det inte bli några problem eller?
Dagens Blocket Bilar.

Import 28 ägare nja är nog ingen lysande[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standard[…]

Elpriset

Då va maj avklarad. IMG_0599.jpeg

Lite "service" på bilen! Fick p&a[…]