NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johann.k
Jag lämnade in min V50 idag för att mitt 12v uttag inte funkade inne i kupe'n, det dom gjorde var att byta säkring. Men, det var en hemlig säkring som är meningen att kunden inte ska byta så dom berättade aldrig vart den satt, då är min fråga, vart sitter den? för det kommer säkert en tid då man måste byta den igen, och då kostar det säkert...
Tacksam för ett svar / Johann
Användarvisningsbild
av NickeB
Säkringscentralerna sitter under huven vid batteriet samt under handskfacket på passagerarsidan. Kolla instruktionsboken så kan du nog lista ut vilken säkring det är.
av Johann.k
NickeB skrev:Säkringscentralerna sitter under huven vid batteriet samt under handskfacket på passagerarsidan. Kolla instruktionsboken så kan du nog lista ut vilken säkring det är.
Nej, denna säkring finns ej med i instruktionsboken. Dom ville ju inte berätta för mig var den var, dom sa bara "vissa saker är hemliga för kunden har inte där att göra"
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det är kanske j-case säkringarna de menar ?
av caradioa
Då ska de ge fan att debitera kunden om kunden inte får möjlighet att fixa"hemliga" saker själv! Låter helt sjukt...
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
jo det finns ju 3 eller 4 sorters säkringar i våra bilar.

Minifuse som är den lilla vanliga smältsäkringen sen finns det flera olika storlekar på J-Case och i olika färger så klart.
De ser mer ut som ett öppet relä med genomskinlig plast ovanifrån.

Öppnar ni säkringsdosan under motorhuven så ser ni dem direkt.
av fejkroddarn2
Johann.k skrev:
NickeB skrev:Säkringscentralerna sitter under huven vid batteriet samt under handskfacket på passagerarsidan. Kolla instruktionsboken så kan du nog lista ut vilken säkring det är.
Nej, denna säkring finns ej med i instruktionsboken. Dom ville ju inte berätta för mig var den var, dom sa bara "vissa saker är hemliga för kunden har inte där att göra"
Låter ju rätt sjukt. Man har ju pröjsat för bilen. Självklart ska man då ha rätt att få reda på och fixa saker.

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]