NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
Hejsan...

Hittade ingen tråd angående detta så jag skapar en ny.
Har läst någonstans tidigare om att det kan blåsa kallare luft vid fötterna än vid dom övre luftventilern i kupen.
Men jag har märkt att det på min blåser kallare på förarsidan än på passagerarsidan... är det något liknande som har med styrsystemet till luftkonditioneringen att göra eller har det blivit nå fel på min? Eller kanske det rent av blir så om man kör ensam?

Någon annan som råkat ut för detta och har några erfarenheter hur man fixar det?
av jumu01
Troligen fel på klimatanläggningen, om du inte har 2 zons där du ställt in lägre temp på förarsidan.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Det är 2 zons anläggning. Har inställt samma temp på båda givetvis.
Har inte experimentera så mycket... men man känner av det när man kört ett tag och bilen blivit genomvarm. När bilen är helt eller delvis kall så får jag värme på båda sidor.
Användarvisningsbild
av Kilkenny
Jag har problem med att det blir för varmt om fötterna.

Något som Volvo kan fixa med mjukvara?

C30-My08 T5-MOMENTUM
Användarvisningsbild
av StefanV50
Hej!

jag har råkat för såna fel!

jag ställer temppen på 22 men högra sidan brukar beter sig konstigt ,den blåser varmt och ibland kallt ,
dessutom så höjer och sänker luftern av sig själv.
Om man lyssnar noga så hör man att något åker upp och ner isamband med att det blir varmt och kallt och vill hålla på detta i evigheter,,,den vill varken blir kallt eller varmt..trots att jag har bestämt mig för lite värme ,, :shock: :evil:

Hej , Jag har en XC60-18 där tätningsli[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]