NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbancarlsson
E_Mellin skrev:Har också skeva skivor fram på min v50 t5 tror jag alla fall.. ratten skakar vid inbromsning så det kan väll inte vara så mycket annat..

är det något volvo tar på sig så man ska skynda sig att klaga lite innan nybils garantin tar slut?
jag fick byta skivor två gånger på min förra S40N... båda gångerna på nybilsgaranti.. så det borde inte vara några problem..
av whoppi
Haft samma problem på min, fick byta skivor runt om när bilen gått 500mil.
Har nu rullat snart 3000mil och fungerar fortfarande.
av Shaapa
Fasen, då var det dags igen då! 700 mil höll vänster framskiva innan det börjar bli riktigt jobbigt att köra bilen pga kraftiga pulseringar i ratten vid inbromsning. Jag noterade ju fenomenet svagt efter 400 mil och de 100 sista har det hänt mycket. Tog idag loss skivan och kunde med ett vanligt skjutmått se på skalan att skivan var olika tjock på olika ställen. Rörde sig kanske om +-1 hundradel eller möjligen något mer. Hade man haft en svarv kunde man ju kanske svarvat skivan som knappt ens hunnit få en slitkant ännu och är nästan ny.

Nu blir det väl istället att åka till Bilia och köpa en ny skiva... igen. Skiiiiit.

Denna gång ska jag följa inkörningsproceduren noga från sidan nedan då inkörningen av en ny skiva är kritisk har jag förstått. Finns mycket information och myter som spräcks på sidan om man fattar engelskan och orkar plöja texten!

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]