NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sargaj-vol-T5-06
Hej!
Jag har drabbats av massa problem med min bil i öde landet,,, det viktiga just nu är :bilen är väldigt låg ??:-/

kan man lyckas själv justera höjden på bilen(v50 2006) några cm?

Jag,har bytt däck till större dimation,men är fortfarande inte tillräckligt höjd för att köra på sådana vägar som är fullt av höga och klumpiga farthindrar.

Oftas så måste några kliva av bilen för att slippa slå och platta och skrapa till ännumera bilen på farthinderarna .

har någon någon ideee ,tacksam för svar
Användarvisningsbild
av vickan
dags att köpa ett par nya fjädrar kanske? :wink: hur långt har bilen gått och vilka fjädrar har du på den idag?
av Sargaj-vol-T5-06
är inte expert på bilar,den har normala fjädrar ,och har gått ca 16 tusen.....

ja ,ja önskade att jag hade en xc70 då är det bara att köra var som helst...men men

hörde om man skulle kunna lägga någon gummi bit under fjädrarna,fast problemt är att bilen kommer att vibrerar och skaka som en torktumlare...shock:
vet ej vad jag ska göra...

:cry: :
Användarvisningsbild
av vickan
Sargaj-vol-T5-06 skrev:är inte expert på bilar,den har normala fjädrar ,och har gått ca 16 tusen.....

ja ,ja önskade att jag hade en xc70 då är det bara att köra var som helst...men men

hörde om man skulle kunna lägga någon gummi bit under fjädrarna,fast problemt är att bilen kommer att vibrerar och skaka som en torktumlare...shock:
vet ej vad jag ska göra...

:cry: :

gör så att du mäter hjöden från (plan) marken till hjulhuset på bilen fram och bak utan belastning. In och frågar volvo, om detta nu går annars får du mäta på en annan ny bil, vad det ska vara och då ser du hur mycket ett par nya fjädrar kan hjälpa=) Kollat på volvo om det finns fjädrar som höjer?
av Sargaj-vol-T5-06
Hej!
Volvo 2006 T5
Det existerar inga volvo verkstäder i det här trakten!

Förutom det så har en massa andra fel har dyckt upp på bilen; så som att :

*Turbon lagt av ,,lat bil är det nu !vet ej var jag ska kolla
*climatet beter sig konstigt,enasidan varmt och andra kalt,och luften=fläkten höjs och sänks i hasteghet alldels själv !
*Det drar in dåligt lukt från tex framvarande bilar ,,,inne filter har jag bytt ,inget vidare bra väder innne i bilen !
*kommer ett knack ljud från framsidan vid axeln då jag startar och kör !
*hackar vid starten varje gång då den är kall,,blr bra efter ca 35 sek !
*förar dörren har ändrar sitt beteende,det går inte öppna som förrut vid 2 gångs handtags dragningar.,måste knappa låsa upp !andra dörrarna går som vanligt.
( lösningar till en endel småbekymmer har jag hittat här på forumet tack o lov,men det återstår massa andra problem som följer med i sömnen)

tacksam om ni har några förslag & ideee.
Hög tjuvström/kortslutning V50

Diodbryggan i generatorn? Blir den varm med n&aum[…]

Kolla reservdelskatalogen på GCP.se (under k[…]

Jag har klonat och satt dit en annan ECU men bilen[…]

Du kan köpa denna olja om du vill: https://ae[…]