NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50åkare
Någon som vet vad som händer om man kopplar in dimmljus fram och sätter in den nya ljusomkopplaren men har inte lagt in mjukvara i bilen ännu? Vad händer
Kan jag ha det så tills jag har bilen inne på verkstad?
av LOTEZ
V50åkare skrev:Någon som vet vad som händer om man kopplar in dimmljus fram och sätter in den nya ljusomkopplaren men har inte lagt in mjukvara i bilen ännu? Vad händer
Kan jag ha det så tills jag har bilen inne på verkstad?

Ärligt talat vet jag inte varför en update behövs. Men folk säger att de behövs iaf så jag skulle INTE slå på dom förrens avklarat verkstadsbesök!

/ lotez
av GrandDanoise
Jag bytte ena dimljuset pga. stenskott för 2 år sedan. Tror att jag kopplade bort batteriet och väntade 30 minuter, men ändå lagrades en massa felkoder på de mest omöjliga ställen....
Det samma när jag rengjorde spjällhuset, fast då kopplade jag inte bort batteriet eftersom jag tyckte inte att det hörde till det elektriska.. Resultat?? "Limp-Mode" till verkstaden efter 2 dagar och felkoder på ungefär 75% av de ställen som lagrar data!! Tur att man var tjenis med de på verkstaden så det kunde radera felkoderna med en gång..

/D
Användarvisningsbild
av vickan
Dags att väcka den gamla tråden till liv igen..

Har precis spanat in ett par dimljus och behöver lite hjälp. Kikade på instruktionerna som finns att tillgå här http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE och enligt dom behöver man Inte en mjukvaruuppgradering.. Någon som faktiskt har testat att installera nya dimljus UTAN uppgradering? Ska hur som helst slå en signal till volvo imorgon men det är ju tyvärr inte alltid jättekunniga människor som sitter på deras "support".. :|

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]