NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lifo
Har tänkt montera min GPS i min V50 MY08 med Brodits http://www.brodit.se proclip och aktiva hållare. Problemet är att få fram ström till den, finns det möjlighet att själv dra fram en strömkabel? Vill undvika att använda cigaretttändaruttaget bakom växelspaken då det är klart irriterande att ha en sladd dragen därifrån över hela dashboarden.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Jag har en kameraskåpsvarnare som jag satt på instrumentpanelen och jag har tagit ström från 12V-uttaget fast jag tog lös panelen där uttaget sitter och kopplade in den under uttaget.
av lifo
Något tips om hur man får loss panelen där uttaget sitter? Vilket är lättast att komma åt, det vid växelspaken eller det bakom förvaringsutrymmet?
av Ragnarpe
lifo, det finns länkar i någon äldre tråd hur man lyfter och tar bort panelerna.

Titaniumgrå: Får du inte en sladd då som hänger på instrumentbrädan? Om inte så vore det trevligt med en bild.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Ragnarpe skrev:lifo, det finns länkar i någon äldre tråd hur man lyfter och tar bort panelerna.

Titaniumgrå: Får du inte en sladd då som hänger på instrumentbrädan? Om inte så vore det trevligt med en bild.
Jag har den till vänster om hastighetsmätaren så kabeln går att dra dolt!

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]