NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Orfeous
Hej!
Har en liten fundersam fråga.. för några dagar sen var jag och tvättade bilen så den blev blank och fin. Men sen då jag vikte ut backspeglarna så såg jag att de liksom rykte ifrån motorutrymmet :D De kom som rök ur grillen.
Tänkte inte mer på det... sen nu igår så när jag hade parkerat bilen och stannat av o börjat gå iväg så ser jag att de även då kommer rök ur grillen :) är det nån liten tomte som sitter o röker eller?

Men de är varken vit eller svart rök utan det ser mer ut som "ånga"
kanske är det ånga? jag har luktat på det men de luktar som ingenting.
ska kolla igen nästa gång det ryker.
Användarvisningsbild
av Fraz
Orfeous skrev:Hej!
Har en liten fundersam fråga.. för några dagar sen var jag och tvättade bilen så den blev blank och fin. Men sen då jag vikte ut backspeglarna så såg jag att de liksom rykte ifrån motorutrymmet :D De kom som rök ur grillen.
Tänkte inte mer på det... sen nu igår så när jag hade parkerat bilen och stannat av o börjat gå iväg så ser jag att de även då kommer rök ur grillen :) är det nån liten tomte som sitter o röker eller?

Men de är varken vit eller svart rök utan det ser mer ut som "ånga"
kanske är det ånga? jag har luktat på det men de luktar som ingenting.
ska kolla igen nästa gång det ryker.
Vatten som hettas upp av motorn?....
Det ligger la vatten i något veck som rinner fram och förångas.
Användarvisningsbild
av Funk
Troligen vatten på kylaren helt enkelt..

/Thomas
av flink
Så länge du inte råkat få ett fint litet hål i kylaren så är det nog bara vatten som ligger och förångas av värmen.... inget att bry sig om. Men ser du att du börjar få slut på kylarvatten så kan det vara värt att undersöka saken vidare, borde märkas rätt fort om det är ett hål någonstans.

En vän till mig hade en liten ångbastu inne i bilen när värmepaketet började läcka. Såg ganska lustigt ut... han tyckte inte att det var lika lustigt då han fick räkningen på kalaset! :)
Användarvisningsbild
av Nebu
850 har samma tomte, är inte kul å se att det ryker från grillen men det är harmlöst så vitt jag vet.
Användarvisningsbild
av Orfeous
de kan vara en del imma på rutorna invändigt då man kör men de är tydligen normalt har jag hört :D
Användarvisningsbild
av Fraz
Orfeous skrev:de kan vara en del imma på rutorna invändigt då man kör men de är tydligen normalt har jag hört :D
Kör du med ac´n på? Den tar bort imman, och skall alltid vara på.

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]