NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexander
Hej,

Jag har ett skumt problem med min helt nya V50, när jag kör över vissa typer av ojämnheter på vägen, vet dock inte exakt vilka eftersom det inte händer alltid, så att bilen skakar till lite så kommer det något knarrande eller vibrerande ljud från höger sida, har ej kunnat lokalisera exakt var, låter nästan som om glasrutan skakar till eller dörren eller något. Det är extremt störande.

Har någon haft samma problem?
Användarvisningsbild
av psycho4fun
Jag hade väldiga problem att hitta ett liknande oljud.
Det visade sig vara förarstolen som knarrade/knakade när man svängde kraftigt eller åkte på ojämn väg ...
Användarvisningsbild
av vickan
Alexander skrev:Hej,

Jag har ett skumt problem med min helt nya V50, när jag kör över vissa typer av ojämnheter på vägen, vet dock inte exakt vilka eftersom det inte händer alltid, så att bilen skakar till lite så kommer det något knarrande eller vibrerande ljud från höger sida, har ej kunnat lokalisera exakt var, låter nästan som om glasrutan skakar till eller dörren eller något. Det är extremt störande.

Har någon haft samma problem?
testa sätt handen mot panelen i mitten, den i taket, och tryck upp den. Kör över något igen. Se om det slutar knarra då. Min brukar nänligen låta ganska mycket, har haft den inne för att få det åtgärdad, blev lite bättre men det är inte helt borta..

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]