NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sini
Har en V50 2,0D-07 som rullat 1500 mil.
I helgen började kopplingspedalen pulsera när den är helt nedtryckt.
Små vibrationer men dom känns ganska tydligt.

Pratade med Volvo igår, och ska in med bilen om 2 veckor. kändes inte som dom hade någon koll.

Någon som vet vad detta kan vara?

Tacksam för all hjälp!
av henke72
Har också en V50 2,0D -07. Har rullat 1000 mil och jag har märkt samma sak. I början vibrerade det rejält, har dock minskat med tiden, men det är fortfarande irriterande.

Vore intressant att höra vad Volvo säger när du lämnat in den, om det är någon mening att lämna in min också. Eller om någon annat vet.
av Knasen
Skulle tippa på urkopplingslagret eller kopplingslamellen. Byte koppling + lager skulle jag tippa på.
av E_Mellin
tjena.
har en kompis som hade exakt samma problem på sin v50 2,0d -05 eller -06
lämnade in den på volvo och dom bytte svänghjul och lameler på garantin.
Den har varit ok efter det vad jag vet.
verkar som det kan vara ett vanligt problem
av sini
Tackar för svaren!

Altid bra att ha lite att komma med när man ska till verkstad.

Känns tyvärr ofta som att man behöver stå på sig för att få problemen lösta.

Jag lovar att rapportera hur det gått när bilen varit inne.

Trevlig helg!
av Knasen
När man pratar om trollen så händer det. Igår när jag var ute och rattade med bilen, så känner jag att kopplingspedalen börjar vibbera vid nedtryckt läge, det känns som ngn kittlar mej på foten. Jag skall ringa till verkstaden på måndag och beställa tid för kopplingsbyte.
av foiltech
Har samma symtom på min v50 my08 300mil,när kopplingen är ner tryckt i botten,Någon som fick klarhet i det här,eller är det bara att gilla läget :?:

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]