NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AzechV50
Hej!

Jag hade tidigare en led ramp på min Toyota som fungerade perfekt och vill nu installera den på min V50 -06 som har xenon. Min led ramp är kopplad till en relä och behöver få ström från volvons helljus.

Mitt problem är att i bilens xenon lampa så finns det ca 8 kablar till strålkastaren, någon av dessa är till helljuset. Vet någon vilken det är? Har tänkt skarva kabeln och sedan koppla kabeln från relä till helljuset.
av AzechV50
Tack för svar!

Valde min bil och tittade på sida 66 under High and low beam (Bi-Xenon), antar att det är där man ska kolla? Måste vara ärlig och säga att jag verkligen inte fattar något av bilden...
Användarvisningsbild
av jiha1968
"Grön/Svart" eller "Grön-Svart" är en och samma kabel, färgad med dom två färgerna.
Denna kabel har spänning vid tänd helljus.
Den är på utsidan av strålkastaren, inte på insidan. (den har en annan färg på insidan av strålkastaren, pinne nr 3)

Skarva den "Grön-Svarta" kabeln till p.86 på reläet.
p.85 jordas (igenom en brytare inne i kupén på lämpligt ställe om du vill släcka extraljusen vid tänd helljus)
p.30 till batteriets pluspol
p.87 till extraljus +
extraljus jordkabel jordas till karossen på lämpligt ställe.

Om du heller tar styrström från säkring 59 eller 58 på CEM under handskfacket , kopplas en kabel därifrån till brytare på lämpligt ställe i kupén, och från brytaren till reläets p.86 .
p.85 jordas i karossen.
p.30 till batteriets pluspol
p.87 till extraljus +
Dimensioner på vinterdäck?

Hej, Har en Volvo V70 2.5T -08 och upptäck[…]

Vad är det som funkar?? Jag har aldrig f&ar[…]

Felkod P24AF - v60 d4 2019

Hej. Har läst av felkoder med OBD läsar[…]

Tjenare volvogänget! Motorlampan tändes[…]