- tor 26 sep 2024, 21:29
#1590389
Never ending story med min c30.
Om ena röret i flottör huset till fram ledningen har spricker eller hål vad blir symptomet om detta ?
Varför jag frågar det är rätt så smutsigt jobb att riva ner tanken, men om man måste gör jag det.
Min bil har haft en del fel och jag har löst många av dem.
Jag har köpt ny bränsle pump, nytt bränsle filter hus, ny original slang från filter hus till pump, ny retur slang från pump och spridare, fram ledning från torped vägg till bränsle filter hus samt alla givarna är nya, LMM IAT KAM VEV, nya slangar till turbo och intercooler.
Jag får igång bilen om jag suger på returen vid bränsle filtret. Kan köra bilen efter 1 timme så startat den inte, utan jag måste suga igen på returen, Jag har inga felkoder. När bilen är igång så går den fint, det ända jag kan se att det skummar i returen laddningen om jag kör en slang från returen vid filtret till en spann.
DPD EGR finns inte och det larmar inte om det.
Tacksamt om någon har en ide.
Om ena röret i flottör huset till fram ledningen har spricker eller hål vad blir symptomet om detta ?
Varför jag frågar det är rätt så smutsigt jobb att riva ner tanken, men om man måste gör jag det.
Min bil har haft en del fel och jag har löst många av dem.
Jag har köpt ny bränsle pump, nytt bränsle filter hus, ny original slang från filter hus till pump, ny retur slang från pump och spridare, fram ledning från torped vägg till bränsle filter hus samt alla givarna är nya, LMM IAT KAM VEV, nya slangar till turbo och intercooler.
Jag får igång bilen om jag suger på returen vid bränsle filtret. Kan köra bilen efter 1 timme så startat den inte, utan jag måste suga igen på returen, Jag har inga felkoder. När bilen är igång så går den fint, det ända jag kan se att det skummar i returen laddningen om jag kör en slang från returen vid filtret till en spann.
DPD EGR finns inte och det larmar inte om det.
Tacksamt om någon har en ide.