NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Får följande felkod, CCM-0008 fläktmotor för låg signal.
Det är alltså den lilla fläkten som blåser luft på kupe tempratursensor som har slutat fungera, vilket i sin tur gör att ac:n inte fungerar.

Jag har följt anvisningarna i Vida och det kommer inte fram någon ström när jag mäter.
Vida varnar dock att vid avbrott på ledningen så kommer CCM inte spänningsmata ledningen.

Dock när jag ohm mäter mellan kontakterna så har jag kontakt, dvs inget avbrott.
Jag kan även tillägga att jag provat en annan fläkt (ingen skillnad) och provat min i en annan bil (fungerar)
Givaren ger även rätt temperatur i Vida, så det är bara själva fläkten som inte fungerar.

Kan det vara CCM modulen som håller på att ge upp?
Vågar man dra nya kablar direkt mellan kontakterna?
Skulle man kunna lura CCM att fläkten fungerar?

Jag är tacksam för svar, se bilder.
Bilagor
3.jpg
3.jpg (537.92 KiB) Visad 619 gånger
2.jpg
2.jpg (597.79 KiB) Visad 619 gånger
1.jpg
1.jpg (470.87 KiB) Visad 619 gånger
Marnlasse skrev: tor 04 jul 2024, 19:06 Jag tog ur panelen och på baksidan fanns det ett originalnr , sökte sedan på ebay och vipps hitta en beg i Lettland , billigare än på skroten här hemma , dessutom levererad hem.
Jag fick tag i en panel från en annan modell och det fungerade direkt, fläkten hoppade igång med detsamma och felkoden borta :-D Tusen tack :-)

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]