NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kalleback
Hej! Har problem med bilen igen... Danna gång så väljer den att starta ibland bara.. Jag får igång den när batteri laddare sitter på.
Utan laddare samt bilen är avstängd= 12,2v
Med bilen igång= 14,3v
Med laddare på =14,1v

Bilen dog för sambon och gick inte att få liv i. Hon tyckte hon såg ett fel meddelande med "broms fel, stanna genast". Finns bromsvätska. sen försökte med då började batteriet bli trött. Satte på laddaren och då hoppade den igång.
Idag samma sak, ( dock utan felmeddelande )på med laddaren och då startade den.

Kan det vara att batteriet är dåligt och skickar ut någe dumt felmeddelande?
av kvillebäck
Slå på alla förbrukare du har. Stolsvärme, defroster till bakrutan,heljus mm. vad säger din voltmätare nu?
Mät hur många volt du har i batteriet när du kör på startmotorn. Vad blev det?
Fick du under 10V när du körde på startmotorn så skall du byta batteri. Inte ladda det.
Vad du har i batteriet obelastat är inte så intressant om du tänker använda det som startbatteri.
av Jomperr
Som kvillebäck var inne på - det är med stor sannolikhet ditt batteri som är kasst, och inte bilen som är opålitlig. När bytte du batteri senast?
av Kalleback
Har läst felkoder men finns inga aktiva eller lagrade. Under mina 2500 mil har jag aldrig bytt batteriet. Men bilen har fungerat felfritt sedan 1 dag efter jag skrev här.

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]