- mån 27 maj 2024, 15:46
Hej!
Min Volvo började nyligen varna för en massa saker bland annat,
Växellådsservice erfordras
Antisladdservice erfordras
Styrservoservice erfordras
broms fel stanna snarast (denna försvann efter ett tag)
Torkarbladen började gå lite hej vilt.
om man stängde av bilen och starta så visa den motor fel
och bilen slutade växla, dt gick att stanna och sen börja köra men det var segt.
Om jag koppla av minus polen ett tag och sen starta så var allt borta och den körde fint. Efter kanske 4 dagar så kom det tillbaka efter 20 minuters körning.
Batteriet är under 1 år gammalt.
Det kommer ett vinande ljud på höger sida av motorn vilket jag tänkt är multiremmen som är lös och skulle behövas bytas samt spännhjul.
Jag antar att det är något el fel då allt varnar på samma gång och allt verkar fungera annars. kan det vara generatorn kanske? någon som kan mer än mig som kan komma med lite hjälp så skulle jag uppskatta det. Sparade upp mot 2000 kr och mycket arbete sist jag fråga här xD
Min Volvo började nyligen varna för en massa saker bland annat,
Växellådsservice erfordras
Antisladdservice erfordras
Styrservoservice erfordras
broms fel stanna snarast (denna försvann efter ett tag)
Torkarbladen började gå lite hej vilt.
om man stängde av bilen och starta så visa den motor fel
och bilen slutade växla, dt gick att stanna och sen börja köra men det var segt.
Om jag koppla av minus polen ett tag och sen starta så var allt borta och den körde fint. Efter kanske 4 dagar så kom det tillbaka efter 20 minuters körning.
Batteriet är under 1 år gammalt.
Det kommer ett vinande ljud på höger sida av motorn vilket jag tänkt är multiremmen som är lös och skulle behövas bytas samt spännhjul.
Jag antar att det är något el fel då allt varnar på samma gång och allt verkar fungera annars. kan det vara generatorn kanske? någon som kan mer än mig som kan komma med lite hjälp så skulle jag uppskatta det. Sparade upp mot 2000 kr och mycket arbete sist jag fråga här xD