NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alilje
#1558215
Hej,
Har lyckats klämma fast en väskrem i låset på bakluckan med resultatet att den nu inte går att öppna. Låset klickar till när jag trycker på öppningsknappen till men "släpper" inte. Samtidigt står det "baklucka öppen" som meddelande. Remen sitter som berget och tveksamt om jag får ut den ur låset även om jag skulle skära av den. Finns det något sätt att öppna mekaniskt (alltså inte genom knappen)? Alla tips välkomna.
av Erik Å
#1558216
Har du provat att trycka på luckan samtidigt som du låser upp så att mekanismen avlastas?
Och det är inte så att låset faktiskt har öppnat men den mosade remmen gör att det bara går trögt att få upp luckan?
av alilje
#1558219
Har provat ett trycka, dra, etc men den sitter fast. Remen har kilat ner sig i själva klykan på den delen som sitter på luckan, så kommer inte åt att rucka på remmen - den sitter verkligen som berget.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1579546
Hur gick det?

Igår så hamnade min lucka i skymningslandet, den är upplåst men går inte att öppna eller låsa för det bara klickar. Jag plockade av handtagen och körde in ett gem och det klickar fortfarande men luckan förblir upplåst men stängd...

Måste jag riva halva inredningen nu för att komma vidare?
BCM 0076

Hallå! Ny på forum, Har problem med […]

Knappast något fel på bilen jag kö[…]

Damask drivaxel sprucken.

Damask kan man köpa vart som typ. Mekonomen, […]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/styling-och-pre[…]