NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1578371
Hej,

Köpte en V50 1.6d Drive -09 med High Performance Sound i veckan. När jag kopplade in AUX första gången funkade inget alls. Visade sig att kontakten till AUX-uttaget under hade lossnat. Dessutom är sladden till den kontakten väldigt kort jämfört med sladden till USB-kontakten så har inte riktigt lyckats få ihop allt igen, så jag har tagit ut innerväggen till mittfacket.

Men nu när kontakten är i så funkar AUX. Dock är ljudet först och främst betydligt sämre än Radio. Låter som att mer ljud kommer från vänster sida, och när man försöker ändra bas och diskant hörs ingen skillnad överhuvudtaget. Bas och diskant funkar galant att ändra när man lyssnar på radio. Ljudkvaliteten låter alltså bättre från FM-radio än AUX, vilket är lite komiskt.

Frågan är: Ska det låta så?
Ni andra som har AUX i er bil? Är ljudet också kasst eller är något fel med min?

Funderar på att köpa en FM-sändare istället om det inte finns något man kan göra åt det.
#1578619
Har testat runt lite mer nu och det verkar som som att själva AUX-porten är så sliten att ljudet varierar beroende på hur man vrider han-kontakten. Verkar också hjälpa om man håller kontakten intryckt så långt som möjligt. Beställde en bättre begagnad ersättningsport nu så förhoppningsvis är det bara det :)
Ac

Normalt suger man med vacum in olja i en ny kom[…]

Oringar/rengöring oljetråg

Det är ledningen som går från vev[…]

Får man fråga vad varje del gick p&[…]

Väcker denna tråd lite och undrar om TS[…]