- tis 19 sep 2023, 21:09
Hej!
Har skaffat mig en volvo v50 2006 som vart stående några år!
Får upp felmeddelande som säger att Antisladd service erfordras å även Växellåda Service erfordras (automatlåda)
Har haft nere alla givare å kollat topparna på dom, sprutat bromsrengörning på magneterna på lagerna och även gått över dom kontakter jag kommit åt å sprutat el spray på dom.
Tog ner ECM och koppla ur den å spruta även den med elspray å använde en liten borste för att göra rent kontakt ytor, efter jag gjort det å satt tillbaka den så funka inte heller centrallåset eller larmet längre!!!
Inväntar en felkodsläsare som jag beställt då dom jag har enbart visar
P0500
P0722
Nån som har tips å idéer på hur jag skall gå vidare?
Bör jag plocka ner ECM igen då nåt gick fel när jag gjorde rent den?
Mvh Kenny
Har skaffat mig en volvo v50 2006 som vart stående några år!
Får upp felmeddelande som säger att Antisladd service erfordras å även Växellåda Service erfordras (automatlåda)
Har haft nere alla givare å kollat topparna på dom, sprutat bromsrengörning på magneterna på lagerna och även gått över dom kontakter jag kommit åt å sprutat el spray på dom.
Tog ner ECM och koppla ur den å spruta även den med elspray å använde en liten borste för att göra rent kontakt ytor, efter jag gjort det å satt tillbaka den så funka inte heller centrallåset eller larmet längre!!!
Inväntar en felkodsläsare som jag beställt då dom jag har enbart visar
P0500
P0722
Nån som har tips å idéer på hur jag skall gå vidare?
Bör jag plocka ner ECM igen då nåt gick fel när jag gjorde rent den?
Mvh Kenny