NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V50V50 skrev: tor 17 aug 2023, 17:50 Hej MickeEng. Ja precis den filmen var det och det såg ju lätt ut men det var det inte i mitt fall emellertid. Fanns inte en chans att vinkla ned och än mindre köra in det åt ena hållet.
Får se om jag får ny lust någon dag med att försöka igen. Reostaten kanske är dålig också för nu kan man inte ändra digital siffrorna heller utan dessa lyser endast på max. Kan denna reostat vara orsaken till det ursprungliga felet tro. Det ljus som fungerar nu dvs som ändrar styrka är endast temperaturmätare och bensinmätare. Någon idé ??
Hallå!
Kan kanske vara svårt att svara på men, när man drar ner reostaten så dimmas allt ljus utom de små plupparna i reglagen.
De två displayerna med tid,temp,miltal o.s.v dimmas också.
Kanske de har varit snåla med kabeldragningen i din bil, den som sitter uppe på brukar lossna lätt, men den som sitter bakom kan vara lite tjurig att lossa efter som man bara får in en hand ;-)
DayDreamer skrev: tor 17 aug 2023, 20:54 Det är programmerat mot bilen så egentligen måste det in å programmeras, jag kunde inte bara byta. det nya huset vägrade att starta.
Jo så är det ju, men du måste ta ett DIM med exakt samma reservdelsnummer till den bilen man har går inte att ta till exempel från en 1.8F (4cyl) eller samma med en från automat till manuell vise versa.
Jag bytte min och det var inga problem för utom mätarställningen då som kommer upp som en varning när man söker på bilen, därför man ska skriva upp mätarställning så man har koll på mätarställningen vid service o eventuell försäljning för man vill ju vara ärlig.
Jag har samma bil som TS, en 2.4 140hk och bytet var inga problem :-)
MickeEng skrev:
Xrean skrev: tis 15 aug 2023, 21:00 Sätter man in ett annat instrument så ställs milen in automatiskt enligt fordonet har jag fått höra!
Ska tydligen vara så för man inte ska kunna fuska så oavsett du sätter i med lägre eller högre miltal så ställs det in! :-)
Hallå!

Stämmer inte alls, då har du nog fått höra fel. Däremot finns rätt mätarställning i CEM som man kan läsa ut i Vida.

Bytte mitt DIM för cirka 2år sedan och den har fortfarande inte uppdaterat ;-)
Jag misstänkte det skulle vara så för det lät alldeles för bra när jag fick höra det !

Det är en 945 1992 års modell.

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]

Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]