NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flink
perrra skrev:hur tusan får jag bort grillen på en v50 1.6d? hittar inte vars man kan stoppa in handen :roll:
Plocka lös plastskyddet längst fram som du ser när du öppnar huven. Sitter med ett par ploppar du trycker in centrumgrejen i! Där kan du nog kanske klämma in handen förbi "truten" som går mot grillen. Det mesta är gjort av ganska böjlig plast. Hela fronten är rätt mjuk, så i princip ska det nästan vara att rycka lös grillen, men med hjälp av nått smalt och en ficklampa så ska du nog kunna pilla lös klackarna framifrån som håller fast den!

Lycka till!!!
av Skugglo
Någon som har artikelnummer eller länk till rutnätsgrillen på Bilia, surfat som tusan utan att hitta den.
Användarvisningsbild
av rojpan
Skugglo skrev:Någon som har artikelnummer eller länk till rutnätsgrillen på Bilia, surfat som tusan utan att hitta den.
jag kommer inte ihåg art nummret men tänk på att det är olika former på grillarna beroende på årsmodell när jag beställde av volvo (rutgrillen)
så fick jag 07ans o jag har en v50 t5 05a o det är inte alls samma form på så du tänker på att verkligen printa in de i skallen på volvo killen som du beställer ifrån för dom är duktiga på att beställa fel bara ett litet tipps för att slippa vänte tiderna. :D
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]