NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kraftpaketet123
Halloj!

Igår fick jag problem med bagageluckan då "Tailgate open" meddelande kom upp på displayen, (Vilket stämde). Då stängde jag igen luckan och därefter gick det inte att öppna den nå mer. Inge klick när man försöker låsa upp bagaget via nyckeln heller.

sökte igenom forumet och hittade vettig information (viewtopic.php?t=92415)

Det ska förmodligen vara en mikrobrytare som gett upp och personen i tråden sa att man kunde köpa en ny microbrytare med Art 30753757. (https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 53757.html)
Jag hittade artikeln på volvos reservdels sida men det står att den enbart passar V50 ifrån 08a.

Jag hittar dock inge microbrytare för min äldre modell (05a).
Är det någon som skulle kunna hjälpa till vart jag kan hitta en sådan?
Har inte beställt reservdelar förr till min volvo!

tack för på förhand
mvh
Användarvisningsbild
av HCP
Det är enklare att byta hela listen du länkade än att bara försöka hitta rätt size på mikrobrytaren.
Brytare kan köpas på t.ex. Electrokit här i Sverige om du kan mäta den du har o jämföra med vad som finns där om du vill spara en peng.

men jag hade bytt hela, dels då även blecken till nummerplåtsbelysningen sitter i denna och de blir kassa med tiden så har du motverkat det problemet också :-D
HCP skrev:Det är enklare att byta hela listen du länkade än att bara försöka hitta rätt size på mikrobrytaren.
Brytare kan köpas på t.ex. Electrokit här i Sverige om du kan mäta den du har o jämföra med vad som finns där om du vill spara en peng.

men jag hade bytt hela, dels då även blecken till nummerplåtsbelysningen sitter i denna och de blir kassa med tiden så har du motverkat det problemet också :-D
Ja tanken var att byta hela delen som jag länkade. Delen refererades till "Microbrytare" i den gamla tråden därav kallade jag också det :D

Men då borde den andra delen passa min bil (den länkad ifrån vparts)?
Och med blecken till nummerplåtsbelysningen menar du att jag ska byta dessa "lamphus" också?
https://vparts.se/se/lamphus-for-skyltb ... 30407.html
Användarvisningsbild
av HCP
kraftpaketet123 skrev: ons 05 apr 2023, 11:19
HCP skrev:Det är enklare att byta hela listen du länkade än att bara försöka hitta rätt size på mikrobrytaren.

Ja tanken var att byta hela delen som jag länkade. Delen refererades till "Microbrytare" i den gamla tråden därav kallade jag också det :D

Men då borde den andra delen passa min bil (den länkad ifrån vparts)?
Och med blecken till nummerplåtsbelysningen menar du att jag ska byta dessa "lamphus" också?
https://vparts.se/se/lamphus-for-skyltb ... 30407.html
Ja den du länkade innehåller brytaren till lucköppning + lamphushållare som brukar rosta sönder, så köp den och installera på 10min med en torx. Går fort
@HCP,
Tack, jag gör det!
konstigt nog fungerade bakluckan att öppna utan problem idag när jag låste upp den ..
Har beställt delarna oavsett, men jag avvaktar två veckor, annars kanske jag lämnar tillbaks delarna på öppet köp.

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]