
Ang magnetventilen, är de den röda på motorns nedre främre högra sida, fyrkantig sak?
Moderator: Moderatorer
kvillebäck skrev: ↑fre 24 jun 2022, 08:59 vågar inte säga hur man rengör tryckgivaren på fjäderbenstornet men jag skulle aldrig blåsa i den. Det bör nog sitta ett membran där i som kan gå sönder. Kanske inte heller tål avfettningsmedel om man har otur. Har sett att de flesta bilar har tejpade kontakter på kabelhärvan till den också så det kanske är en svag punkt.Ja om det här är laddtryckssensor så finns de i alla fall inga okulära fel /oxid kabelbrott sot etc, Får gå vidare ner mot magnetventilen
vet inte hur man funktionstesta den men en ny är inte så dyr.
https://www.autodoc.se/nty/14673266
Det kanske inte är så illa att den regenererar hela tiden. Kanske din körstil inte passar det nya bränslet? Har själv fått nära en dl. högre förbrukning per mil pga all skit de blandar in.Skulle vara intressant att se om doseringspumpen med DPF cleaner fungerar som den skall för dig.
Har du kollat så den inte börjat späda oljan med diesel. kan vara riktigt illa med motorras som följd.