NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare, har köpte mig en volvo v50 från 2006/2007, med high performance ljud paketet! Men det finns ingen aux? Hur går jag till väga med att skaffa det?

Går det att låsa upp aux /mode via någon Canbus modul eller är det att antingen byta ut original stereon?
Använder fm-sändare just nu och det är inte jättebra..

Vet att man kan köpa blåtands moduler som man kopplar på iso härvan men då måste aux vara en tillgänglig funktion!

Allt är hjälpsamt
Det är tyvärr kruxet med P1:orna innan AUX/BT blev standard, du fixar det inte på ett smidigt, bra eller billigt sätt.
Canbus funkar ej så vitt jag vet, men du kan byta ut stereon (fast då måste du även byta ut displayenheten, finns många trådar både här och på internationella volvoforum - det är bara att använda sökfunktionen).

Jag är inte helt hundra på just AUX, men det känns onödigt dyrt & omständigt att montera AUX om slutmålet är BT.
För att få BT att lira som om det vore med från fabrik så får du köpa en GROM för fem tusen. Annars får du mest bang for the buck genom att köpa en FM-omvandlare (inte sändare) - då får du bra ljud utan brus, men du kan inte använda rattknapparna eller vattenfallsknapparna för att byta låt tyvärr.

Om du vill ha ett bra alternativ till FM-omvandlare så finns det både en AUX och en BT-lösning på nedanstående länkar. Jag väntar otåligt på att han ska fylla på lagret med BT-moduler som har rattknappsstöd. :crying:

Bluetooth: https://www.tindie.com/products/justtec ... -c70-xc90/
AUX: https://www.tindie.com/products/justtec ... -c70-xc90/
Tacksam för svaret, misstänkte detta :-D

Tänkte på det med att byta ut stereon till någon enkel-din stereo men det kostar ju också en hel del pengar bara för aux/blåtand

Du som ändå verkar kunna en del, finns det original slutsteg i min modell? Funderar på att sätta in någon mindre baslåda i bilen för att fylla ut ljudet lite grann, eller ska jag man gå på någon dörrhögtalare och koppla hög och låg nivå?
Ljudpaketet HP har en förstärkare och sitter som ovanstående skrev :-)

Ärendet är ju löst, men till min V7[…]

Sålda :-)

Bromsrör höger fram

Ja jo, men enligt de svar jag fått ska det[…]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temper[…]