NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spajder
Mitt fel är kvar även som jag inte har släpvagnen påkopplad, det verkar ha blivit någon kortis eller så har säkringen till Dimljus bak gått, men som sagt så hittar jag inte vilken säkring det är? :/
Hej

Samma fel här. Jag fick det efter jag kopplade in en baslåda i bagaget ;)
Dioden bredvid ratten lyser konstant och kan verkar därav inte kunna sätta på dimljuset bak. Dimljuset därfram är dock ff fullt fungerande.
Är detta något som man som amatör ge sig in på? eller ska man bita i det sura äpplet och lämna in den för (ev)dyra pengar?

Jonathan
JonathanJonathan skrev:Hej

Samma fel här. Jag fick det efter jag kopplade in en baslåda i bagaget ;)
Dioden bredvid ratten lyser konstant och kan verkar därav inte kunna sätta på dimljuset bak. Dimljuset därfram är dock ff fullt fungerande.
Är detta något som man som amatör ge sig in på? eller ska man bita i det sura äpplet och lämna in den för (ev)dyra pengar?

Jonathan
Har nämligen besiktning iaugusti...
Hej !
Jag har också drabbats av detta lampfel dimljus bak, lampan är hel och kontakterna ser mycket fina ut. Har dragkrok monterat, såg att några i tråden tror att det hänger ihop.
Är det ngn som blivit av med problemet efter demontering av dragkrokskontakten ?
//Mattias

Ärendet är ju löst, men till min V7[…]

Sålda :-)

Bromsrör höger fram

Ja jo, men enligt de svar jag fått ska det[…]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temper[…]